Uncategorized

Urenadministratie: weg met die rompslomp!

U herkent dat wel: uw collega’s leveren hun uren aan het einde van de maand bij u aan. Maar hoe precies zijn die uren? U puzzelt heel wat aan met Excel bestanden en notities uit kladblokken. Zelfs met een urenregistratiesysteem bent u er nooit helemaal zeker van dat het allemaal klopt. Kan dat nou niet makkelijker? Jazeker wel!

blog-uren-24-8-2017

Urenregistratie: inzicht en overzicht

Een goede urenregistratie is de basis van elke organisatie. Alleen zo kunt u steeds de juiste kosten doorberekenen aan de klant. Zeker als u elke maand een rekening stuurt, moet u precies weten hoeveel uur uw collega’s aan een klant besteden. Want denkt een collega elke week dat hij een kwartier bij een klant zat? Maar was het eigenlijk een halfuur? Dan is dat in een maand zomaar een uur aan gemiste omzet! Doe dat eens een jaar lang met tien of twintig man… Ook bent u natuurlijk zelf langer bezig met uitzoeken hoe het nu echt zit. En iedereen is menselijk. Dus een fout is zo gemaakt.

Automatische urenregistratie als oplossing

Gelukkig zijn er steeds meer oplossingen om fouten te voorkomen. Dat kan via automatische urenregistratie, zoals Time Tracker. Makkelijk voor uw collega’s, want die hoeven dan niet meer zelf hun tijd te schrijven. In plaats daarvan houdt een systeem het geautomatiseerd voor hen bij. Dat gebeurt via hun gps-gegevens. Het systeem ziet zo altijd bij welke klant uw collega’s zijn, en hoe lang. Aan het eind van de maand is het een kwestie van controleren en klaar. Een win-winsituatie! Die ook nog tot op de minuut nauwkeurig is.

Nooit meer rompslomp met uren en facturen

Dat de uren automatisch worden bijgehouden, heeft natuurlijk allerlei voordelen voor u:

  • U hoeft zelf niet te puzzelen om uren toe te wijzen aan de juiste klant. Dat scheelt u zeeën van tijd (en uw collega’s trouwens ook!). En die kunt u weer besteden aan de leukere onderdelen van uw werk.
  • U weet altijd zeker dat u het juiste bedrag doorbelast aan uw klanten. De kans op fouten of verlies van omzet is dan verwaarloosbaar.
  • U ziet het direct als een collega meer uren besteedt aan een project. U kunt dat dus meteen bespreken. En zo nodig de projectleider op de hoogte stellen. Zo weet iedereen waar hij aan toe is.

Wilt u meer weten over geautomatiseerde urenregistratie? Neem dan contact met mij op! Download ook onze Whitepaper: Vijf Tips om de werkelijke kosten te kunnen factureren!

Met hartelijke groet,

Thijs Findhammer
Thijs.Findhammer@fleetcomplete.nl
06-14752272

Related Articles