'Ik kan me niet meer voorstellen hoe ik m'n wagenpark zonder Fleet Complete beheer'

Organisaties die op zoek zijn naar een betrouwbare en objectieve partner voor veiligheid en kwaliteitsbeheer voor de maakindustrie en bouw kunnen terecht bij het bedrijf UAB Kiwa Inspecta.

UAB Kiwa Inspecta maakt deel uit van de Kiwa Group, een van ‘s werelds topspelers in de markt voor technische tests, inspecties en certificering. Het bedrijf is actief in meer dan 40 landen en heeft ruim 4.500 werknemers in dienst.

"We willen samenhangende diensten van de hoogste kwaliteit aan bouw- en productiebedrijven aanbieden. We voeren technische inspecties uit van hun apparatuur en certificeren die als alles in orde is. Onze klantenkring bestaat uit bedrijven in binnen- en buitenland”, zegt Mantas Andriuškevičius, CEO van Kiwa Inspecta.

Een telematicasysteem dat écht voorziet in de behoeften van bedrijven

UAB Kiwa Inspecta heeft veel mobiele medewerkers, die een groot deel van hun tijd achter het stuur zitten. De meeste inspecties moeten namelijk op bouwlocaties of in de productiefaciliteiten van klanten worden uitgevoerd. Dat betekent dat Kiwa Inspecta over een fors wagenpark beschikt. 

Het bijhouden van het gebruik van de voertuigen kost veel tijd. Zo moet er worden vastgelegd wanneer er in de voertuigen is gereden, welke afstanden zijn afgelegd en voor welke specifieke diensten vervoerskosten zijn gemaakt. Verder is het nodig om het brandstofverbruik te berekenen en moet het voertuigonderhoud worden gepland. Een aantal van deze werkzaamheden komt ook bij medewerkers terecht, zij moeten zelf hun maandelijkse kilometerstanden, rijtijden en routes registreren.

“Fleet Complete werd aangeraden door het bedrijf waar we onze wagens huren. Of beter gezegd: ze opperden het idee. We besloten om op onderzoek te gaan. Een evaluatie van drie oplossingen wees uit dat het systeem van Fleet Complete het beste op onze behoeften aansluit. Uiteraard speelde de prijs ook een belangrijke rol”, zegt Mantas Andriuškevičius.

Volgens Andriuškevičius overtrof de voorgestelde oplossing de verwachtingen. Het systeem van Fleet Complete draagt niet alleen automatisch data over de kilometerstand en het brandstofverbruik over, maar helpt ook met het analyseren van de bedrijfsefficiëntie en het nauwkeurig berekenen van de vervoerskosten per project. Verder is het systeem in staat om de exacte locatie van auto’s bij te houden.

“De oplossing biedt tal van voordelen. Ten eerste hebben we het boekhoudkundige proces ingrijpend vereenvoudigd. Werknemers hoeven niet langer hun hoofd te pijnigen over wanneer en waar zij hebben gereden. Ze hoeven evenmin tankbonnetjes te verzamelen en een rittenadministratie bij te houden. Dat betekent dat ze al hun tijd aan hun echte werk kunnen besteden”, zegt Mantas Andriuškevičius. 

Andriuškevičius kan zich niet meer voorstellen hoe hij een wagenpark van een dergelijke omvang zonder Fleet Complete zou moeten beheren.

Preventie van verkeersongevallen

“Veel bedrijven gebruiken het platform van Fleet Complete voor het delen van auto’s, het vastleggen van data en de boekhoudkundige verwerking. We vinden het geweldig dat we elke klant een optimaal passende oplossing kunnen bieden”, zegt Edvardas Talačka, accountmanager bij Fleet Complete.

Sommige klanten staan versteld van de mogelijkheden die Fleet Complete te bieden heeft. Zo kunnen auto’s worden voorzien van een systeem dat leidinggevenden direct op de hoogte stelt als bestuurders de snelheidslimiet langer dan 30 seconden overschrijden.

“Na een paar pittige gesprekken met werknemers die niet veilig reden, ontvangen we dit soort meldingen niet langer. Als maatschappelijk verantwoorde onderneming willen we een bijdrage leveren aan de veiligheid op de  wegen en de interne rijcultuur verbeteren. En daarmee beschermen we ook onze werknemers tegen verkeersongevallen”, zegt Mantas Andriuškevičius.

Wil je meer informatie? Neem contact met ons op.

 

 

Date published.   jan 28, 2020  |  Author: Kim Pot

Neem contact op

Lees meer