Veel bedrijven, zoals restaurants, lunchrooms, tuincentra en andere ondernemers worden nu gedwongen om snel te schakelen en een ‘contactloze’ bezorgdienst op te zetten. Klanten kunnen nu helaas niet meer naar jou toekomen, dus kom jij naar hen toe. Je krijgt met allerlei nieuwe zaken te maken. Hoe hou je overzicht over alle bezorgingen? Hoe weet je waar je medewerkers zijn? En hoe geef je eenvoudig de juiste informatie door aan je klanten? Je hebt nu alle tools nodig om zo efficiënt mogelijk te werken en meer te doen met minder mankracht.
Sneller werken
Het is in een crisissituatie belangrijk om slimme technologie in te zetten, zoals een app waarin je eenvoudig kunt zien welke medewerker waar is en wie er klaar is voor een nieuwe bezorging. Zo krijg je informatie sneller van en naar je personeel en hoeven zij niet meer terug naar de zaak om te horen waar ze heen moeten voor de volgende bestelling. Je kunt dus veel sneller werken en meer doen met minder mensen. Er bestaat tenslotte een reële kans dat er personeel ziek wordt en uitvalt. Daarnaast zorg je door dit proces te digitaliseren dat je tijdrovend administratief werk voorkomt. Je kunt je tijd nu écht beter gebruiken.
Hoe werkt dit in de praktijk?
Je maakt een taak in de app en die wordt automatisch doorgezet naar een beschikbare medewerker. Zij hebben de app ook op hun telefoon en kunnen zelf hun status aanpassen. Je kunt dus direct zien of iemand al bezig is met een bezorging.
De medewerker die de taak krijgt, accepteert deze of wijst de taak af. Je kunt precies zien op welke locatie de taak is geaccepteerd en op welke locatie de taak is volbracht. Dat is ook handig voor de communicatie naar je klanten. Zij moeten even wennen aan jouw nieuwe bezorgdienst en het is fijn als je ze goed op de hoogte kan houden. Tevreden klanten blijven en wij begrijpen heel goed dat er nu niets belangrijker voor je is dan het behouden van je klanten.
Als een bezorger de maaltijd, of andere spullen heeft afgeleverd, markeert hij of zij de taak als afgehandeld en is direct weer beschikbaar voor een nieuwe bezorging. Jij ziet ondertussen in de app welke taken je nog toe moet wijzen, aan welke taken er gewerkt wordt en welke zijn afgehandeld. Zo hou je het overzicht in deze hectische tijd en kun je snel schakelen met je medewerkers.
Lees meer over slimme tools voor het opzetten van een bezorgdienst
Heb je regelmatig te maken met ad-hoc verzoeken? Je ziet eenvoudig welke medewerker het dichtst in de buurt van een klant is en kunt dus snel reageren. Door je routes te optimaliseren en de stationaire draaitijd te verminderen, bespaar je ook nog eens eenvoudig 12% op de brandstofkosten. Dat is in een crisis mooi meegenomen.
Telematica biedt nog meer toepassingen om je nieuwe bezorgdienst zo efficiënt mogelijk in te richten. Denk aan uitgebreide rapportagemogelijkheden, om te zien waar iedereen is geweest en om beter in te kunnen schatten wat het werk is én hoeveel mensen je nodig hebt.
Wil je ook een contactloze bezorgdienst opzetten en kun je advies gebruiken? We denken graag met je mee. Neem contact met ons op